You are currently viewing Tematy prac dyplomowych pedagogika
Frame template with happy kids and blackboard illustration

Tematy prac dyplomowych pedagogika

Tematy prac licencjackich z pedagogiki koncentrują się na różnych aspektach związanych z kształtowaniem właściwej postawy życiowej i edukacyjnej. W poniższym zestawieniu przedstawiam ciekawe propozycje na temat pracy licencjackiej w dziedzinie pedagogiki.

Tematy prac licencjackich pedagogika

  • Kreowanie kluczowych kompetencji w XXI wieku u młodzieży.
  • Efektywne sposoby rozwijania zdolności matematycznych u dzieci w wieku szkolnym.
  • Rozwijanie przydatnych nawyków u osób dorosłych.
  • Diagnozowanie najlepszego stylu uczenia się, dla danej osoby.
  • Wartości przekazywane w czasopismach młodzieżowych.
  • Systemy wartości istniejące w danych subkulturach.
  • Sposoby diagnozowania ludzkich predyspozycji.
  • Metody rozwijania koncentracji u dzieci i dorosłych.
  • Wykorzystanie technik przyspieszonego uczenia się w edukacji szkolnej.
  • Kształtowanie właściwych nawyków związanych z zarządzaniem finansami.
  • Korzyści wychowawcze wynikające z gry w szachy.
  • Przemoc w rodzinie.
  • Znaczenie pieniędzy w życiu młodych ludzi. Projekt szkolenia umiejętności młodych dorosłych w zarządzaniu finansami osobistymi.
  •  Praca dydaktyczno-wychowawcza przedszkola a poziom gotowości szkolnej dziecka.
  • Kształtowanie postaw prospołecznych u dzieci i uczniów klas I-III poprzez integrację ze środowiskiem osób niepełnosprawnych.
  • Trudności wychowawcze występujące u dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
  • Postawy nauczyciela wobec dzieci z rodzin dysfunkcyjnych w kontekście podejmowania działań pomocowych.
  • Edukacja artystyczna w polskich szkołach a wrażliwość młodych ludzi.
  • Kompetencje nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Tematy prac magisterskich pedagogika

  • Wizerunek siebie dorosłych podopiecznych kuratorów sądowych.
  • Sieć i natężenie wsparcia społecznego kobiet – ofiar przemocy w rodzinie.
  • Wsparcie społeczne młodzieży ze specyficzną dysleksją rozwojową.
  • Zaburzenia w zachowaniu u dzieci przebywających w zakładach opiekuńczo-wychowawczych na przykładzie Pogotowia Opiekuńczego w Chełmie.
  • Zachowania seksualne osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim.
  • Pozycja socjometryczna dzieci z rodzin alkoholicznych.
  • Poziom zachowań agresywnych i funkcjonowanie rodzinne młodzieży — ofiar przemocy w rodzini.
  • Nieprzystosowanie społeczne osób dorosłych nadużywających alkohol będących pod dozorem kuratora sądowego.
  • Uwarunkowania przygotowania do nauki szkolnej dzieci przedszkolnych z ryzykiem dysleksji.
  • Poziom świadomości fonologicznej a ryzyko dysleksji dzieci ze szkół podstawowych.
  • Samoocena i poziom depresji studentów studiów pedagogicznych i niepedagogicznych.
  • Pozycja socjometryczna dziecka a ryzyko dysleksji.
  • Samoocena i poziom wyuczonej bezradności u wychowanków domu dziecka.
  • Poziom empatii młodzieży gimnazjalnej o różnych osiągnięciach szkolnych.
  • Samoocena policjantów francuskich i polskich.
  • Samoocena i poziom empatii studentów kierunków: pedagogika specjalna i pedagogika.
  • Poczucie lęku społecznego młodzieży z trudnościami w uczeniu się.
  • Stosunek emocjonalny młodzieży z niepełnosprawnością wzrokową do zachowań problemowych i ryzykanckich.
  • Uwarunkowania wsparcia społecznego dzieci z trudnościami w uczeniu się.
  • Poziom wyuczonej bezradności a samoocena podopiecznych kuratorów sądowych.
  • Postawy rodzicielskie wobec uczniów z zaburzeniami mowy.
  • Wsparcie społeczne rodzeństwa osób z upośledzeniem umysłowym.
  • Zaburzenia w zachowaniu oraz osiągnięcia szkolne uczniów z lekką niepełnosprawnością umysłową i sprawnych intelektualnie.
  • Rola mediów w kreowaniu wizerunku współczesnej kobiety.
  • Poziom depresji i poczucie wyuczonej bezradności młodzieży miejskiej i wiejskiej.
  • Dydaktyczne gry komputerowe jako narzędzie wspomagające proces psychoedukacyjny w gimnazjum.
  • Stosunek emocjonalny gimnazjalistów o zróżnicowanym poziomie samooceny wobec zachowań ryzykanckich.
  • Samoocena a poczucie wsparcia społecznego młodzieży licealnej z trudnościami w uczeniu się.
  • Samoocena dzieci z rodzin niepełnych.
  • Wybrane zaburzenia osobowości u dzieci z rodzin niepełnych.

Znalazłaś/znalazłeś już swój temat pracy z pedagogiki?

Podziel się nim w komentarzu 

Dodaj komentarz